fredag 27. august 2010

Se min kjole

Kjolen var fin å gå inn i. Jeg ble plutselig nervøs og skalv litt, men kjolen var myk og passelig trang.
Den slepte seg fint.



Da jeg satte meg danderte slepet seg helt av seg selv.
Kjolen hadde fått fint hår og en fresia.



Kjolen hadde fått fine blomster som tante Ingrid hadde satt sammen
Detaljer som var fine - sløyfe av restestoff, knapper jeg trekte selv - og så brukte jeg tynne silkebånd som jeg brettet i to i stedet for å sy hemper av stoffet. Under var det hekter av metall i massevis. Stor jobb for den som måtte lukke kjolen. Perlekjede med Swarowskikrystaller og andre perler som jeg tredde på en gjennomsiktig tråd.
Det var bare å si ja!
Og så gå ut og være glad!
Detalj: splitten framme, lett avrundet på frihånd... Her går det også an å se at det er flere lag, og at ting ikke er helt beint, men det gjør ikke noe! Og skoene vistes passelig mye.

Kjolen kunne brukes til å holde tale med. Brillene kom på da festen startet.

Kjolen kunne synges i også. Den ble litt gjennomsiktig på overdelen - man ser belegget og undertøyet. Men jeg tror det gikk bra.
Kjolen kunne danses i. Men snora jeg lagde for å holde oppe slepet fungerte ikke så bra. Og så hadde det akkurat regnet og jeg var regnvåt og varm og forvirret, så det var ganske vanskelig. Små skritt.

1 kommentar: